گلهای بهاری
?????????
?????? ??

پویان ? وبلاگ.این وبلاگ برای ارائه مطالب به دانشجویان ساختم و امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده شما قرار بگیره 09301011105
????? : poyan24@gmail.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 479
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 479
بازدید ماه : 1486
بازدید کل : 80126
تعداد مطالب : 756
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1



جاوا اسكریپت


?
???????: پویان |
یک شنبه 28 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

مأموریت ۱۲ گل بهاری
از ایام نوروز تصفیه هوای خانه را جدی بگیرید

 


برای مبارزه با دود سیگار، گازهای آشپزخانه ای، گازهای سمی متصاعد از مواد شوینده، رنگ های شیمیایی و... به فکر خرید هواکش های قوی نباشید. با ۱۲ گیاهی که در زیر به شما معرفی می شود، می توانید محل زندگی خود را از این سموم کشنده و سرطان زا پاک کنید.
محققان فرانسوی به تازگی دریافته اند نگهداری از ۱۲ گل و گیاه در فضاهای مختلف خانه، انسان را در برابر خطرات و بیماری هایی که حاصل از گاز بنزن، آمونیاک، فرمالدئید و... است، محافظت می کند، زیرا این گیاهان خواصی دارند که این سموم را جذب کرده و هوا را پاک و تمیز می کنند.
چگونگی کاربرد این گیاهان، قرار دادن آنها در فضاهای حمام، آشپزخانه و... در فصل های مختلف سال، علاوه بر این که به هر کدام از فضاهای مختلف خانه زیبایی خاصی می دهد، طراوت بخش محیط و پاک کننده طبیعی هوا خواهد بود.
با توجه به میزان آلاینده هایی که ناشی از گازهای متصاعد از آشپزخانه، سوختن روغن، دود سیگار، رنگ های شیمیایی، پاک کننده های شیمیایی، حشره کش ها و... می شود و میزان استفاده از آنها در فضای خانه و محل زندگی تان، از ۱۲ گلی که به شما معرفی می شود، برای پاکیزگی هوای محل کار یا زندگی خود استفاده کنید.
به یاد داشته باشید یکی از این گیاهان برطرف کننده سردردهای ناشی از امواج الکترومغناطیس است.


● دود سیگار
جبرا دارای گل های دایره ای شکل زیباست که در رنگ های متفاوت موجود است. این گیاه در برابر آلودگی ناشی از دود سیگار بسیار مؤثر است و می توان آن را در تمام نقاط خانه نگهداری کرد البته به شرط آن که جایگاه او را در کنار پنجره در نظر بگیرید، زیرا این گل به نور کافی نیازمند است. جبرا معمولاً در مقابل گاز ناشی از رنگ های شیمیایی و مواد سمی موجود در حشره کش ها و خوشبوکننده ها و اسپری های صنعتی و شیمیایی، گازهای آشپزخانه ای ناشی از سوختن روغن و دود سیگار و گازهای متصاعد شده از پاک کننده های رنگ، لاک ها، تی.ان.تی و... بسیار مقاوم است و آن را در محیط از بین می برد.در زمان گلدهی گیاه، باید آن را مرتب آبیاری کرد و خاک گلدان را همواره مرطوب نگه داشت. هر چند وقت یک بار بهتر است با اسپری، گیاه آب پاشی شود. محیط این گیاه حتماً باید روشن و نورگیر باشد بخصوص نور آفتاب؛ در غیر این صورت گیاه پژمرده خواهد شد. نکته مورد توجه دیگر مراقبت از جبرا در مقابل شته و مگس سفید است. در صورت مشاهده این آفات گیاه باید از سموم بیولوژیک استفاده شود.


● گازهای آشپزخانه ای
پیچک سلاحی مطمئن در مقابل گازهای آشپزخانه ای است. مقدار زیادی فرمالدئید را که از گازهای آشپزخانه ای و دود سیگار به وجود می آید، جذب می کند. این گیاه با توجه به برگ های سبز تیره مثلثی شکل خود، فضای خانه را زیبا کرده و سبزی طبیعت را به داخل خانه منتقل می کند. پیچک را می توانید در تمام قسمت های خانه نگه داری کنید اما بهتر است در مکان هایی که گازهای آشپزخانه و دود سیگار بیشتر تجمع پیدا می کند، قرار داده شود.
این فضاها شامل آشپزخانه، حمام، اتاقی که به تازگی رنگ شده است، می شود زیرا پیچک قابلیت جذب گاز بنزن که از رنگ متصاعد می شود و اکسیلن که از چرم مصنوعی، پاک کن و... به وجود می آید و تریکیورتیلن را که در اسپری های شیمیایی موجود است، دارد.نگه داری از پیچک بسیار ساده است. مقدار کمی نور و آب برای این گیاه کافی است.
در صورتی که برگ های گیاه شروع به زرد شدن کرد، نگران نشوید، این نشانه آن است که باید به گیاه میزان کمتری آب بدهید.برگ ها را با اسپری آب تمیز و مرطوب کرده و سعی کنید در حالت کلی گرد و خاک را از روی برگ های پیچک بردارید تا عمل جذب توسط برگ به خوبی انجام شده و گیاه سالم بماند.از قرار دادن گیاه در محل گرم و خشک پرهیز کنید چرا که ریسک آفت زدن گیاه را بالا می برد. آفتی که باعث نابودی این گیاه می شود، کرم پنیر است.


● رطوبت گیر طبیعی
نوعی ارکیده است با گلبرگ هایی به فرم پروانه؛ بنابراین آن را ارکیده پروانه ای نیز می نامند.هرچند در گروه گیاهان بسیار مقاوم در برابر آلودگی ها شناخته نمی شود اما این ارکیده در مقابل فرمالدئید ناشی از گازهای آشپزخانه ای و دود سیگار، متانول نزد دندانپزشکان، ملامین ها، چسب ها و... مقاومت نشان می دهد. فالائنوپسیس یا ارکیده پروانه ای گیاهی زیباست که افراد آن را برای زیباتر شدن منازلشان خریداری می کنند.
این گیاه نیاز به نور و رطوبت کافی دارد. حداقل دما برای گیاه ۱۶ درجه سانتی گراد در نظر گرفته شده است. بهتر است این گل را در آشپزخانه و حمام نگه داری کرد بخصوص که ریشه های بیرون از خاکش باعث جذب رطوبت اضافی هوا می شود. ارکیده نیازمند توجه است. یک یا دو بار در هفته توسط آب پاش مقداری کود مایع به آن برسانید.
اگر دمای مکان نگهداری از گیاه خیلی گرم است، حتماً با اسپری ریشه های خارج از خاک آنها را مرطوب نگه دارید چرا که در غیر این صورت ریشه ها خشک شده و نه تنها قابلیت جذب رطوبت اضافه را از دست می دهد، خود گل نیز به مرور از بین می رود. در صورتی که گیاه گل های خود را از دست دهد، باید شاخه آن را از زیر اولین گره که اولین گل را از پائین به وجود آورده است، قطع کرد. هرگز گل را در مقابل کوران باد قرار ندهید. پنجره باز، کانال کولر و هرجایی که هوا را با فشار به داخل خانه هدایت می کند، جلوی گلدهی گیاه را گرفته و آن را خشک می کند.


● امواج الکترومغناطیسی
چند ستون کاکتوس برای آن که در سلامت کار کنید، کافی است. کاکتوس ستونی امواج الکترومغناطیسی ناشی از دستگاه های برقی، امواج ساطع از کامپیوتر و کلاً هر دستگاه دیگر الکتریکی را جذب می کند.براساس یک تحقیق، پس از قرار دادن تنها سه ستون از کاکتوس ستونی در یک دفتر کار، برخی کارکنان که قبلاً از مشکلات سردرد رنج می بردند، از سلامت برخوردار شده و از این دردها رها شدند.این نوع کاکتوس به صورت ستونی رشد می کند.
از این رو کاکتوس ستونی نامیده می شود که اندازه ستون ها به سن کاکتوس برمی گردد. در تابستان گل های ظریف سفیدرنگی روی ستون ها می رویند که زیبایی خاصی به گیاه می دهد. این گیاه را «شمع پرو» نیز می نامند.
کاکتوس قابلیت تحمل حرارت بالایی دارد. حدوداً در طبیعت ۳۰ ۵ درجه سانتیگراد را متحمل می شود.نحوه نگهداری از کاکتوس آسان است. مقدار کمی آب و مقدار زیادی نور برای گیاه لازم است خاک کاکتوس باید مخلوطی از خاک خشک و شن باشد. تا خاک رطوبت زیادی نگه ندارد.
آبیاری در زمستان به صورت ماهیانه انجام می شود و در فصل گرما هفته ای یکبار یا بسته به درجه حرارت محیط، به هر چند وقت یکبار تغییر می یابد.


● ستاره گیاهان ضد آلودگی
اسپاتی فیلوم گیاهی است از جنگل های انبوه امریکای مرکزی که در رطوبت و زیر سایه درختان رشد می کند. گل های سفید زیبا با فرم خاص که در پیچی از برگ های سبز دربرگرفته شده اند. گیاهی است بسیار معروف در گروه گیاهان ضدآلودگی و مقدار جذب آلودگی آن در انواع مختلف آنها، بسیار بالاست.بیشترین ماده ای که جذب می کند، مشکلات نوسانات آلی است که در چسب ها، رنگ های ساختمانی و لاک الکل های مورد استفاده در خانه و... یافت می شوند.همینطور جذب آلودگی بنزن در رنگ ها، پلاستیک ها و... فرمالدئید که در سیگار، چسب ها، گازهای آشپزخانه ای، آمونیاک در مواد شوینده و اکسیلن موجود در پاک کن ها، چرم مصنوعی، چسب و... ترتیکورتیلن موجود در اسپری های صنعتی و پاک کننده ها است. این گیاه به نور زیادی نیاز ندارد اما باید در درجه حرارت ثابتی در حدود ۱۸ تا ۲۲ درجه سانتیگراد نگه داشته شود. خاک این گیاه را باید مرطوب نگه داشت و آبیاری به صورتی باشد که آب در زیر گلدانی جمع شود. سعی کنید گلدان گل را عوض نکنید در عوض از کود برای بهبود رشد آن استفاده کنید.


● گل پارکینگ
سیکلامن مقداری فرمالدئید متصاعد از گازهای آشپزخانه ای، چسب ها، ملامین، سیگار، پاک کننده ها و چرم مصنوعی را جذب می کند. محل نگهداری این گل باید خنک باشد. به همین علت از این گیاه برای زیبایی فضای آتلیه و پارکینگ می توان استفاده کرد. این گیاه به جز در تابستان، در بقیه سال گل می دهد.گل های زیبایی به شکل قلب در ابعاد ۱۰ تا ۳۰ سانتیمتر دارد.درجه حرارت محیط نگهداری این گیاه باید از ۱۵ درجه سانتیگراد تجاوز کند. آبیاری گل باید به طور مرتب صورت گیرد اما آب زیاد که از زیر گلدان جاری شود، برای سلامت گیاه مضر است. زیرا که سیکلامن به آب زیاد و حرارت بالا بسیار حساس است.هنگامی که برگ گیاه رو به زردی رفت، با کندن آنها، به گیاه رسیدگی کنید. این گیاه با گل های زیبایی که دارد در پائیز و زمستان زینت بخش خانه خواهد بود.


● آلاینده های پلاستیکی
بگونیا برای زیبایی بخشی در تمام بخش های خانه مناسب است. این گل دود سیگار، گازهای آشپزخانه ای، چسب ها، رنگ، ملامین و... را از فضا پاک می کند.همچنین به دلیل گل های دسته ای و برگ های زیبای سبزرنگی که دارد، زینت بخش پنجره ها در تمام قسمت های خانه است.محل رویش اولیه این گیاه در جنگل های آفریقای جنوبی و هند است و به درجه حرارتی بین ۱۶ تا ۲۰ درجه سانتیگراد نیازمند است.برای آن که گل های آن عمر بیشتری داشته باشند، بهتر است در حداقل حرارت نگه داشته شود.آبیاری گیاه با چند روز یک بار به گونه ای انجام شود که آب مستقیم به برگ های گیاه پاشیده نشود. اگر آبیاری گیاه زیاد باشد امکان پدیدار شدن «کپک پودری» پیش می آید.


● خوشبو کننده های صنعتی
کنتیا سلاحی است در مقابل گاز هگزان که در بعضی از اسپری های خوشبوکننده موجود است و برای آن که به خوبی رشد کند، به فضای زیادی نیاز دارد. این گیاه معمولاً در گلدان فروخته می شود. یک بدنه و تعداد زیادی دمبرگ که از آن روییده شده اند و هر دمبرگ دارای تعداد زیادی برگ های بلند است. گیاه در نور کم تقریباً در سایه رشد می کند و سرحال تر است.
بنابراین هرگز نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد. پذیرایی و اتاق نشیمن جای مناسبی برای گیاه کنتیا است.اگر فضا خشک است، حتماً برگ های گیاه را مرطوب کنید. می توانید برای این کار از اسپری آب پاش یا یک دستمال مرطوب استفاده کنید. بدین ترتیب علاوه بر مرطوب کردن گیاه، گرد و غبار را نیز از روی برگ ها پاک می کنید و همین طور گیاه، را از آفت کرم پنیر محفوظ نگه می دارید.


● گل آشپزخانه
آزاله یا آزالیا، گیاهی است بسیار مبارز در مقابل آمونیاک که ناشی از مواد شوینده است. این گیاه را معمولاً در زمستان خریداری می کنند و گل های زیبای آن تا بهار دوام می آورند. آزالیا حرارت را دوست ندارد و حداکثر در دمای ۱۵ تا ۲۰درجه سانتیگراد زنده می ماند.
بنابراین به درجه حرارت فضای خانه توجه داشته باشید تا شاهد باز شدن گل های زیبای آن به رنگ های قرمز، صورتی، نارنجی و سفید باشید. با توجه به این مورد و این که جذب کننده خیلی خوبی برای آمونیاک، دود سیگار، گاز متانول که در مطب دندانپزشکان و گازهای آشپزخانه وجود دارد و گازهای سمی موجود در پاک کننده ها و رنگ ها این گیاه را در حمام یا آشپزخانه قرار دهید.اگر هوای بیرون از آپارتمان خیلی سرد نباشد، می توان آن را خارج از آپارتمان نیز نگهداری کرد. همین طور اگر تابستان خیلی گرمی نداشتید، می توانید آن را در باغچه خانه کاشته و در زمستان دوباره آن را به گلدان بازگردانید و به داخل آپارتمان انتقال دهید. برای آبیاری گیاه آن را در آب قرار داده سپس گلدان را خارج کنید و اجازه دهید آب به طور کامل از گلدان بچکد. فضای خانه باید کاملاً روشن و نورگیر باشد اما گیاه نباید در معرض نور مستقیم قرار گیرد. اگر برگ ها خشک شده و می افتند، علامت آن است که حرارت محیط خیلی بالاست.


● مواد شوینده
از آنجا که گل داوودی دشمن آلودگی های متعددی است و قدرت تصفیه کنندگی بالایی دارد، آن را در کنار پنجره در هر قسمتی از آپارتمان قرار دهید. این گیاه آلودگی های ناشی از مواد شوینده و پاک کننده ها، رنگ های ساختمانی، تینر، دود سیگار، چسب ها، گازهای آشپزخانه ای و پلاستیک ها را از بین می برد.در صورتی که هوای بیرون خیلی خنک نباشد، گل را در شب به خارج آپارتمان منتقل کنید. این گل تنها در مدت زمان یک فصل گل می دهد. البته باید هوای خنک مورد نیاز گل فراهم شود تا گلدهی به خوبی انجام شده و گیاه شاداب بماند. فضای خنک در شب ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و حداکثر ۱۶ درجه سانتیگراد در روز، درجه حرارت مناسبی برای گل داوودی است. این گل نیاز به نور کافی و روشنایی دارد. گل را به خوبی آبیاری کنید. حتی می توانید آن را در ظرفی از آب قرار داده و سپس خارج کنید.


● گل حمام
آنتوریوم به طور بسیار جالبی در از بین بردن آمونیاک مؤثر است. (آمونیاک در مواد شوینده، پاک کننده ها، دود سیگار و سموم، حلال ها، پاک کننده ها و... یافت می شود. گل خاص و مومی شکل رنگی و زیبایش به فضای خانه جذابیت می دهد. این گل نیاز به نور فراوان دارد و همین نور باعث گل دهی گیاه می شود. برعکس با تغییر دمای خانه سازگاری ندارد. دمای فضا باید ملایم و مرطوب باشد بنابراین حمام و آشپزخانه مکان مناسبی برای رشد آنتوریوم است. بهتر است با آب پاش گیاه را مرطوب کنید. در زمستان مقدار آبیاری باید کمتر باشد. به این ترتیب امکان گل دهی گیاه بالاتر می رود. در اوایل تابستان خاک گل را عوض کنید. ریشه هایی که از گلدان بیرون زده را قطع کنید و خاک را با خاک و خاک برگ عوض کنید.


● فرش های ماشینی
پوآنزتیا گیاهی است بسیار مؤثر در جذب دود سیگار، چسب ها، فرش ماشینی، ملامین، گازهای آشپزخانه ای و... که معمولاً در مکانی که جریان هوا کمتر است، مقدار این آلاینده بسیار بالا می رود. از این رو در زمستان این گیاه زیبا می تواند علاوه بر این که با گل های برگی شکل خود به رنگ قرمز، صورتی و سفید زینت بخش خانه باشد، به مبارزه با آلودگی ها نیز بپردازد.
این گیاه در درجه حرارت ۱۶ تا ۱۸ درجه سانتیگراد شاداب می ماند. رشد گیاه خیلی زیاد نیست و به نور فراوان نیاز دارد. بنابراین کنار پنجره جای مناسبی برای این گیاه خواهد بود. گیاه را مدام آبیاری کنید به طوری که خاک گلدان همواره مرطوب بماند.آفت این گل معمولاً مگس سفید است. اگر ضدآفت های بیولوژیکی اثربخش نبودند بهتر است گیاه بیمار را از سایر گیاهان جدا کنید تا گیاهان دیگر را آلوده نکند.

نظرات شما عزیزان:

shayan
ساعت7:11---28 فروردين 1390
salam weblog daneshjoo to ba ma gostaresh bede http://www.domain.loxblog.com/

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






????????: گل بهاری, گلهای بهار, ,

?
????? ?????

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )

?????
????????
?? ??? ????
????????