الکترونیک خودرو
?????????
?????? ??

پویان ? وبلاگ.این وبلاگ برای ارائه مطالب به دانشجویان ساختم و امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده شما قرار بگیره 09301011105
????? : poyan24@gmail.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 544
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 544
بازدید ماه : 1551
بازدید کل : 80191
تعداد مطالب : 756
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1



جاوا اسكریپت


?
???????: پویان |
شنبه 21 اسفند 1389 |
<-CategoryName->

 تجهيزات کددهي و عيب ياب سيستم هاي الکترونيکي خودرو :الکترونیک خودرو

با توجه به رشد روز افزون علم الکترونيک و کاربرد آن در صنعت خودرو سازي امروزه سيستم هاي متفاوتي اعم از ايربگ، ايموبلايزر، ABS   در خودروهاي جديد نصب مي گردند که از طريق يک سيستم الکترونيکي کنترل مي شوند.

با نصب اين سيستم ها روي خودرو، جهت هماهنگ سازي آن با سيستم مديريت الکترونيکي موتور خودرو (ECU) نياز به تجهيزات کددهي مي باشد تا اين وسايل را به ECU معرفي نمايد و همچنين نياز به دستگاه هاي عيب ياب جهت تشخيص عيوب اين سيستم ها مي باشد. شرکت نيمه هادي عماد با همکاري شرکت هاي کره اي متخصص در اين زمينه اقدام به طراحي و ساخت تجهيزات کد دهي و عيب ياب ايموبلايزر براي خودرو سازي سايپا نموده است که اين تجهيزات هم اکنون در خطوط توليد پرايد و مينياتور مورد بهره برداري قرار گرفته است. با توجه به کسب فن آوري ساخت اين تجهيزات توسط شرکت نيمه هادي عماد، آمادگي طراحي و ساخت آن براي سيستم هاي مختلف الکترونيکي مورد استفاده در خودروها وجوددارد.

- سيستم الکترونيکي ضد سرقت خودرو:

با توجه به افزايش سرقت خودروها به دليل ناامن بودن مکانيزيم مجموعه سوئيچ، امروزه در بسياري از اتومبيل ها از سيستم الکترونيکي ضد سرقت خودرو استفاده مي گردد. يکي از انواع سيستم هاي ضد سرقت بر مبناي استفاده از TRANSPONDER   در سوئيچ مي باشد.

بخش هايي از اين سيستم که در داخل خودرو نصب مي شوند (شامل آنتن و واحد کنترل ايموبلايزر(ICU  )) مستقيما و توسط يک پروتکل ارتباطي امن با سيستم مديريت موتور خودرو (EMS  ) در ارتباط هستند.

از سوي ديگر، يک قطعه الکترونيک(TRANSPONSER) که داخل سوئيچ جاسازي شده و حاوي کدهاي امنيتي است امکان ارتباط راديويي با آنتن و تبادل اطلاعات رمز شده را دارا مي باشد.

از مهمترين ويژگيهاي اين سيستم نسبت به ساير سيستم هاي امنيتي اين است که برخلاف ساير دزدگيرهاي متداول نمي توان سيستم فوق را از مدار خارج کرد و يا جايگزين نمود.زيرا، EMS تنها بعد از تاييد هويت کليد از ICU   شناخته شده، فرمان هاي لازم جهت روشن شدن خودرو را صادر مي نمايد.

همچنين، پروتکل رمزنگاري بکار گرفته شده در نسل جديد ايموبلايزر ها به گونه اي است که در هر ارتباط ابتدا يک کد تصادفي توليد و براي طرف دوم ارسال مي گردد که اين کد هر بار متفاوت از دفعات قبلي است. طرح دوم، از روي اين کد تصادفي و کليدهاي امنيتي ذخيره شده که ديگري را مي سازد و آنرا براي طرف اول ارسال مي کند.

در اين مکانيزم، هر کدام از طرفين با بکارگيري الگوريتم رمز نگاري نسبت به تشخيص هويت طرف ديگر اقدام مي نمايد.

شرکت نيمه هادي عماد باهمکاري شريک صاحب نام خود شرکت VALEO اقدام به طراحي و ساخت سيستم الکترونيکي ضد سرقت خودرو(Immobilizer) براي خودروهاي خانواده پژو و پرايد نموده است. بطوريکه هم اکنون محصولات ذيل را براي خودروسازي هاي ايران خودرو و سايپا توليد مي نمايد.

سيستم الکترونيکي ضد سرقت خودروي پرايد

سيستم الکترونيکي ضد سرقت خودروي مينياتور1

سيستم الکترونيکي ضد سرقت خودروي پژو405

سيستم الکترونيکي ضد سرقت خودروي پژو پارس

سيستم الکترونيکي ضد سرقت خودروي سمند

- کیسه هوای ایمنی خودرو:

یکی از تجهیزات ایمنی خودرو کیسه هوا می باشد که طبق آمارهای ارائه شده در هنگام تصادفات حدود 30% از تلفات جانی سرنشینان خودرو می کاهد.

اولین نمونه های صنعتی این محصول در سالهای ابتدائی دهه 80 توسط خودرو سازهای بزرگ روی انواع اتومبیلهای لوکس نصب گردید و به تدریج به یکی از وسائل ایمنی تکمیلی پر طرفدار خودرو تبدیل شد.

از اینرو شرکت نیمه هادی عماد به همراه شریک صاحب نام خود شرکت تاکاتا ، که از معتبرترین نامهای تولیدی تجهیزات ایمنی خودرو می باشد در کمتر از 2 سال موفق به طراحی و ساخت کیسه هوای ایمنی برای خودروهای داخلی منجمله سمند سورن ، پژو پارس و مینیاتور گردید.

شرکت نیمه هادی عماد ، هم اکنون محصولات ذیل را برای دو خودرو ساز کشور ، شرکتهای ایران خودرو و سایپا تولید و تامین می نماید :

* سیستم کیسه هوای ایمنی برای راننده ( DAB ) 2

* سیستم کیسه هوای ایمنی برای سرنشین ( PAB ) 

* واحد کنترل الکترونیکی ( ECU )

* سوئیچ غیر فعال کننده کیسه هوا ( DAS )

* غربیلک فرمان از جنس آلیاژ منیزیم ( SW )

* رابط هرزه گرد ایربگ ( CS )

 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






????????: الکترونیک, الکترونیک خودرو, خودرو, تجهیزات الکترونیکی خودرو, سیستم الکترونیک خودرو,

?
????? ?????

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )

?????
????????
?? ??? ????
????????