بررسی خودرو مورانو
?????????
?????? ??

پویان ? وبلاگ.این وبلاگ برای ارائه مطالب به دانشجویان ساختم و امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده شما قرار بگیره 09301011105
????? : poyan24@gmail.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 416
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 416
بازدید ماه : 1423
بازدید کل : 80063
تعداد مطالب : 756
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1



جاوا اسكریپت


?
???????: پویان |
سه شنبه 16 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

 

شرکت نیسان مدل ۲۰۰۹ ( نسل جدید ) این خودرو را به دنیا معرفی کرد که در ادامه به بررسی آن میپردازیم .

این خودرو نسبت به نسل قبلی مورانو که در سال ۲۰۰۳ به عنوان مدل ۲۰۰۴ معرفی شده بود از جهاتی کامل تر است .  شرکت نیسان مورانوی جدید را یک کراس اوور مینامد چرا که نسبت به سایر اس یو وی ها از قابلیت های بیشتری در زمینه دینامیکی برخوردار است و همچنین ابعاد آن خیلی بزرگ نیست .

در حقیقت مورانو یک اس یو وی شهری است و طبعا بر روی پلاتفرم یک خودروی سدان ساخته شده است . پلاتفرمی که مورانو بر روی آن قرار گرفته متعلق به نسل قبلی نیسان آلتیما میباشد .

فاصله بین دو محور در این خودرو همانند نسل قبلی برابر ۲۸۲ سانتیمتر میباشد . کمک فنرهای این خودرو نیز همانند نسل قبل مستقل بوده و در جلو از نوع " استرات " و در عقب از نوع " مولتی لینک " میباشد .

 انتقال قدرت در این خودرو به هر چهار چرخ صورت میگیرد تا در کنار سیستم ESP كه به صورت استاندارد بر روی این خودرو نصب میشود پایداری مناسبی را برای این خودرو به ارمغان بیاورد .

 

 

همانند مدل قبلی مورانو از یك موتور 5/3 لیتری V6 استفاده میكند . البته با افزایش ضریب تراكم و تغییر در مانیفولد ورودی قدرت این موتور به 265 اسب بخار و گشتاور آن به 248 پوند فوت افزایش یافته است .

گیربكس CVT اتوماتیك این خودرو نسبت به گیربكس های اتوماتیك عادی پیشرفته تر است . این گیربكس بدون استفاده از چرخ دنده و تنها به وسیله ی تسمه نیرو را منتقل میكند از این رو به آن گیربكس با ضریب دنده ی متغیر نیز میگویند . این گیربكس های شتابگیری بهتر در كنار مصرف سوخت كمتر را به ارمغان می آورند  .

طراحی مورانوی جدید نسبت به مدل قبلی خشن تر و مدرن تر شده است . گوشه های تیز در بدنه ی این خودرو بیشتر شده اند ولی فرم كلی خودرو در چارچوب یك نیسان شكل گرفته است به طوریكه به نگاه كردن به فرم چراغ ها و جلوپنجره فورا پی به نیسان بودن این خودرو میبرید .

  

 

 فضای داخلی این خودرو نسبت به مدل قبلی كمی كوچكتر شده به طوریكه فضای اتاق برای سرنشینان به 3086 لیتر رسیده است . البته این فضا از مزدا CX-7 و فورد اج بیشتر است .

یكی از مهم ترین تغییرات این خودرو آرایش داخل اتاق است . داخل مورانو به خوبی توانسته از مواد نرم و فلز آلومینیوم برای زیباتر شدن استفاده كند .

قیمت مورانو برای مدل پایه ی S برابر 29 هزار دلار بوده كه به مدل فول LE ( 40 هزار دلار ) ختم میشود .

رانندگی مورانو در بزرگراهها مناسب است البته كیفیت سواری آن شبیه نسل قبل است و فرمان این خودرو هنوز زیادی نرم است .

در تست شتاب این خودرو توانست ظرف 2/7 ثانیه از حالت سكون به سرعت 96 كیلومتر بر ساعت برسد كه نسبت به نسل قبلی 3/0 ثانیه سریعتر است .

 

  

پایان سخن :

مورانو خودرویی است كه دارای امكانات و ظاهر مناسبی است . امید است تا در صورت برنامه ای برای عرضه ی آن در كشور نسل جدید آن مدنظر قرار بگیرد تا مورانو نیز به سرنوشت خودروهایی نظیر 206 اس دی - سیتروئن C5 و... دچار نشود .

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






????????: بررسی خودرو مورانو, ,

?
????? ?????

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )

?????
????????
?? ??? ????
????????