ترمز دستی و رگلاژ ترمزها
?????????
?????? ??

پویان ? وبلاگ.این وبلاگ برای ارائه مطالب به دانشجویان ساختم و امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده شما قرار بگیره 09301011105
????? : poyan24@gmail.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 644
بازدید کل : 140924
تعداد مطالب : 756
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1



جاوا اسكریپت


?
???????: پویان |
جمعه 12 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

ترمز دستی و رگلاژ ترمزها

    ترمز دستی :   ترمز دستی  که  به ترمز پارک  هم  معروف است برای  ساکن کردن خودروی پارک

 شده ی  خاموش یا روشن به کار می رودترمز دستی  توانایی  دارد  خودروی را  در شیب 30 درصد

 ساکن نگه دارد البته  در  موقعی  که ترمز پایی  عمل نکند  می توان از ترمز  دستی تا حدودی برای

متوقف کردن خودرو کمک گرفت ترمز دستی معمولا روی چرخهای عقب نصب می شود و  به وسیله

کابل یا سیمی با اهرم دستی داخل اتاق به کار می افتد

ترمز دستی

برای انکه هر دو  چرخ  عقب  هم  زمان  عمل کنند دو طرح وجود دارد  در یک طرح  یک سیم به اهرم

 وصل می شود که با  کشیدن ان  قطعه T  شکلی حرکت  لولایی  کرده دو سیم متصل به چرخ های

 عقب را  در یک زمان به  حرکت  در می اورد  و در طرح  دیگر  با کشیدن  اهرم ترمز دستی دو سیم

 کشیده  می شود که  هر سیم ترمز دستی  یک  چرخ عقب را فعال  می کند  برای انکه ترمز دستی 

در وضعیت  انتخاب  شده  به  وسیله  راننده  ثابت  بماند   دکمه ی  ضامن کننده ای   در روی  اهرم

طراحی شده  است که با فشردن ان سیستم ازاد می شود و می توان اهرم را به  کار انداخت  نصب

ترمز دستی در سیستم ترمز های دیسکی  دشوارتر است در ترمز های دیسکی از اهرمی  استفاده

 شده  که با کشیدن ان پایه کشیده شده و دیسک در وسط دو لنت به طور مکانیکی فشرده می شود

 

 رگلاژ ترمز های کفشکی : برای  افزایش راندمان ترمز های  کفشکی لازم است لقی کمی  بین لنت

 و کاسه وجود  داشته باشد  به  علت سایش  لنت ها  مقدار لقی  تنظیم شده   ثابت و پایدار نیست 

 بنابراین هر چند  وقت یک بار سیستم ترم ز نیاز به رگلاژ مجدد دارد عمل رگلاژ ترمز گاهی به صورت

دستی و گاهی هم به صورت اتوماتیک  طراحی  می شود در  صورت دستی  بودن رگلاژ ابتدا به زیر

محور چرخ جک زده شده پس از بلند شدن چرخ از زمین پیچ  رگلاژ را  می چرخانند  تا کاسه ی چرخ 

با لنت ها تماس بگیرد سپس  کمی پیچ رگلاژ را در جهت  عکس پیچانده  در لحظه ی  تماس مختصر

 لنت با کاسه عمل رگلاژ خاتمه می پذیرد  در صورت  رگلاژ  اتوماتیک با دنده ی عقب حرکت کرده به

 طور ناگهانی اهرم ترمز دستی را می ک  سپس با دنده مستقیم حرکت کرده دوباره اهرم ترمز

 دستی کشیده  می شود این عمل ان قدر تکرار  میشود تا پدال در ارتفاع  بالاتری عمل کند در ضمن

گاهی ترمز دستی روی میل گاردان  خودرو نصب می شود  مانند خودروی  لندرور  در این صورت با

 کشیدن اهرم ترمز دستی میل گاردان قفل شده در نتیجه چرخ های محرک خودرو

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






????????: ترمز دستی و رگلاژ ترمزها, ترمز, رگلاژترمز, ترمز دستی, ,

?
????? ?????

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )

?????
????????
?? ??? ????
????????