سیستم جرقه
?????????
?????? ??

پویان ? وبلاگ.این وبلاگ برای ارائه مطالب به دانشجویان ساختم و امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده شما قرار بگیره 09301011105
????? : poyan24@gmail.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 83
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 83
بازدید ماه : 701
بازدید کل : 140981
تعداد مطالب : 756
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1



جاوا اسكریپت


?
???????: پویان |
چهار شنبه 10 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

 سیستم جرقه

سیستم جرقه

سیستم جرقه : در کلیه موتورهای احتراق داخلی درون سوز سوخت وارد شده به داخل سیلندر باید

 به طریقی محترق شود که عمل احتراق در ان سیلندر انجام شود  این عمل به دو صورت انجام می

 شود - 1   در موتورهای دیزلی  عمل احتراق  بدین صورت  انجام می شود  که هوای وارد شده در

سیلندر بحدی  متراکم  می شود که  در اثر این عمل  گرمای بسیار  زیادی تولید  شده که این گرما

می تواند سوخت تزریق شده در ان گرما را محترق نماید

2-در موورهای بنزینی بعد از اینکه مخلوط هوا و بنزین کاملا متراکم شدند حتما باید جرقه ای وجود

داشته باشد تا بتواند این مخلوط متراکم را محترق سازد که  این عمل  در موتورهای  بنزینی بعهده

سیستم جرقه می باشد

 قسمت های مختلف سیستم جرقه : -1 منبع انرژی الکتریکی  مانندباطری - الترناتور 2- یک وسیله

 تبدیل کننده برای افزایش دادن انرژی فشار الکتریکی مانند کوئل -3یک  وسیله قطع و وصل کردن

 جریان پلاتین- 4   یک توزیع کننده برق فشار قوی دلکو -5   شمع برای تولید  جرقه  در  کلیه سیم

کشی های اتومبیل  که  سیستم  جرقه هم  یکی از قسمتهای ان می باشد تمام  سیم  کشی ها

بوسیله یک سیم تک رشته ای صورت می گیرد  و برای  تکمیل  کردن  مدار  هر  وسیله   از  اتصال 

 بدنه استفاده  می شود  می دانید که ابتدا منفی باطری را  به شاسی  متصل  می کنند  البته در

 برخی  از  مدل ها  از  سیم کشی  دو  رشته ای  نیز استفاده  می شود  ولی  نوع  تک  رشته ای

بخاطر ارزانی  و سریع تر انجام گرفتن کار متداول تر می باشد

 جرقه زنی

 کار سیستم جرقه  :   سیستم جرقه مخلوط متراکم  شده داخل سیلندر را بوسیله جرقه الکتریکی

که در انتها داخل سیلندر بین دو کنتاکت مثبت و منفی شمع ایجاد می گردد باعث  سوختن مخلوط

متراکم شده می شود که ولتاژ جرقه ایجاد شده در حدود 10000  تا 24000  ولت می باشد طریقه

 ایجاد این  جرقه بدین صورت می باشد زمانی  که  سوئیچ را باز می کنیم جریان از باطری به سیم

پیچ اولیه کوئل جاری می شود و در این زمان با بسته بودن دهانه  پلاتین مدار این سیم پیچ بصورت

 بسته قرار می گیرد و باعث می شود یک میدان مغناطیسی در دور ان داخل کوئل ایجاد شود حال

 در اثر برخورد بادامک میل دلکو به زیر  پلاتین باعث  باز شدن دو کنتاکت پلاتین از  یکدیگر می شود

که  با این عمل سم  پیچ مدار اولیه  کوئل  و میدان مغناطیسی  ایجاد شده  در ان  قطع  می گردد

 و میدان مغناطیسی  ضعیف  شده  سیم پیچ ثانویه را قطع  می کند و باعث القا نیروی الکتروموتیو

در انها می شود و چون تعداد دور سیم پیچ های مدار ثانویه بسیار  زیاد می باشد ولتاژی که در ان

 القا و  از ان نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






????????: سیستم جرقه, ,

?
????? ?????

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )

?????
????????
?? ??? ????
????????