منیفولد ورودی متغیر
?????????
?????? ??

پویان ? وبلاگ.این وبلاگ برای ارائه مطالب به دانشجویان ساختم و امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده شما قرار بگیره 09301011105
????? : poyan24@gmail.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 125
بازدید هفته : 134
بازدید ماه : 1141
بازدید کل : 79781
تعداد مطالب : 756
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1



جاوا اسكریپت


?
???????: پویان |
دو شنبه 8 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

منیفولدهای ورودی متغیر

n       1- منیفولدهای طول متغیر

n       2- سیستم ورودی انعکاسی

منیفولد ورودی طول متغیر:

n        منیفولدهای ورودی طول متغیرمعمولا در خودروهای سواری چهار در(sedan) استفاده می شوند.دربیشترطراحی ها از دو منیفولد با طولهای  متفاوت برای تغذیه هر سیلندر استفاده می شود.  منیفولدهای با طول بلند برای دورهای پایین و منیفولدهای  کوتاه برای دورهای بالا استفاده می شوند. فهمیدن اینکه چرا دور بالا به منیفولد کوتاه احتیاج  دارد ساده  است  چون که با استفاده از آن مکش موتور بطور آزادانه و آسان صورت می گیرد. اما چرا در دورهای پایین منیفولدهای با طول بلند مورد نیاز است ؟

n       چونکه استفاده از لوله های بلندتر باعث کاهش فرکانس هوای ورودی به سیلندر می شود  به گونه ای که با کاهش دور موتور  تطابق زیادی دارد و باعث بهتر پر شدن سیلندر می شود و بدین ترتیب  گشتاور خروجی  را افزایش می دهد. از طرف دیگر منیفولد ورودی بلند تر جریان هوا را به آرامی هدایت می کند که باعث بهتر مخلوط شدن سوخت و هوا می شود.

n       بعضی از سیستمهای طول متغیرارائه شده سه مرحله دارند که از این نوع درAudi V8 استفاده شده است.

n       درحقیقت  Audi از منیفولدهای جداگانه استفاده نمی کند. در عوض از یک منیفولد ورودی دورانی که ورودی آن در مرکز روتور آن واقع است استفاده می کند. چرخش مجرای ورودی به وضعیتهای مختلف باعث ایجاد طولهای مختلف در منیفولد می شود. ترتیب احتراق به گونه ای است که سیلندرها بطور متناوب از هر یک از محفظه ها تنفس می کنند که باعث ایجاد یک موج فشاری  بین آنها می شود. اگر فرکانس موج فشار با دور تطابق داشته باشد  می تواند به پرشدن  سیلندر کمک کند بدین ترتیب راندمان مکش افزایش می یابد. فرکانس تولیدی به سطح مقطع لوله های متصل شده بستگی دارد.

n        با بستن یکی ازآنها دردور پایین سطح مقطع  به خوبی فرکانس را کاهش می دهد بدین گونه گشتاورخروجی در دور متوسط افزایش می یابد. در دور بالا سوپاپ باز شده و بهتر پر شدن سیلندر را فراهم می کند.

منیفولد متغیر

منیفولد طول متغیر

کمتر از rpm5000 (چپ   Aوراست بالا):لوله های بلند وسیستم   انعکاسی غیر فعالند.

RPM5800-5000   )چپB و راست وسط) : لوله های بلند بعلاوه لوله کوتاه ورودی انعکاسی . یکی از لوله های متصل شده ورودی انعکاسی بسته است.

بالاتر RPM5800 (چپ C و راست پایین ): لوله های بلند بعلاوه لوله کوتاه ورودی انعکاسی و هر دو لوله سیستم ورودی انعکاسی باز میشود .

خلاصه منیفولدهای ورودی متغیر

مزایا

بهبود گشتاور تحویلی در دور پایین بدون کاهش قدرت در دور بالا و ارزانتر بودن نسبت به تایمینگ متغیرسوپاپ VVT)).

معایب

تقریبا فضای زیادی اشغال می کند و تاثیری در افزایش گشتاور در دور بالا ندارد.

Toyota T-VIS

بیشتر موتورهای  4  سوپاپ اولیه در دورهای پایین و متوسط گشتاور خوبی تولید نمی کردند. برای اینکه سطح ورودی بزرگتر باعث کاهش  جریان هوا می شد. مخصوصا درسرعتهای پایین  جریان  هوای  آرام در منیفولد ورودی یک مخلوط سوخت و هوای ناقص را فراهم می کند. بنابر این باعث ایجاد دتونیشن (Knock) و کاهش قدرت و گشتاور می شود.  بنابراین موتورهای  4  سوپاپ در دورهای بالا قوی می باشند اما در دورهای پایین ضعیف بودند تا وقتیکه تکنولوژی منیفولدهای ورودی متغیر رایج شد. شورولت Cosworth Vega  که در دور پایین ضعیف بود این کار را انجام داد.

منیفولد ورودی دورانی برای موتورهای V6مرسدس بنز مدلهای SLK,CLS,E-classساخته شد

منیفولد اتومبیل

.  در واکنش به آن در اواسط دهه 80 سیستم ورودی متغیر تویوتا  T-VIS  را تولید کرد. T-VIS به سرعت کم  جریان هوا در منیفولد شتاب می دهد. تئوری این مسئله ساده می باشد. منیفولد ورودی

برای هر سیلندر به دو زیرمنیفولد (sub-manifold) تقسیم میشود که درنزدیکی سوپاپ ورودی به یکدیگرمتصل متصل میشوند. یک سوپاپ پروانه ای نیز به یکی ا ز زیر منیفولدها  اضافه شده است.  در دورهای کمتراز تقریبا 4650 rpm  سوپاپ پروانه ای برای افزایش سرعت در منیفولد می بایست بسته  باشد. در نتیجه مخلوط خوبی را در منیفولد بدست می آوریم( موتورهای تزریق مستقیم از استفاده ازاین سیستم محرومند. زیراسیستم تزریق مستقیم  فضای زیادی را در منیفولد اشغال می کند).

منیفولد خودرو

منبع:پارسی خودرو


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






????????: منیفولد ورودی, منیفولد ورودی متغیر, منیفولدمتغیر,

?
????? ?????

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )

?????
????????
?? ??? ????
????????