?????????
?????? ??

پویان ? وبلاگ.این وبلاگ برای ارائه مطالب به دانشجویان ساختم و امیدوارم مطالب وبلاگ مورد استفاده شما قرار بگیره 09301011105
????? : poyan24@gmail.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 66
بازدید دیروز : 106
بازدید هفته : 172
بازدید ماه : 1179
بازدید کل : 79819
تعداد مطالب : 756
تعداد نظرات : 64
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


جاوا اسكریپت


?
???????: پویان |
یک شنبه 28 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

اسب بخار چگونه کار می کند؟


????????: اسب بخار, ,

?
???????: پویان |
یک شنبه 28 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

?
???????: پویان |
یک شنبه 28 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

بوستر ترمز چگونه کار می کند؟

(ترجمه ازجمشید رضایی میانرودی)


اگر تا به حال کاپوت ماشین خود را باز کرده باشید،احتمالا بوستر ترمز را دیده اید.قوطی گرد سیاه رنگی که در پشت موتور و معمولا طرف راننده قرار گرفته است.

????????: بوستر, بوستر ترمز, ,

?
???????: پویان |
یک شنبه 28 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

صدا خفه کن چگونه کار می کند؟ (ترجمه از داریوش رضایی میانرودی)
اگر تا به حال صدای موتور بدون صدا خفه کن را شنیده باشید می دانید که یک صدا خفه کن تا چه حد روی صدا تاثیر دارد.درون آن تعدادی مجرای ساده با سوراخ هایی روی آن وجود دارد.این مجرا ها و محفظه ها به خوبی یک ساز موسیقی تنظیم شده اند.طوری طراحی شده اند تا امواج صدای تولید شده توسط موتور را به نحوی بازتاب کنند که تا حدی یکدیگر را خنثی کنند.

????????: صدا خفه کن, طرز کار خفه کن خودرو, خفه کن, ,

?
???????: پویان |
یک شنبه 28 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

جعبه دنده متوالی: (ترجمه از کاوه مینایی ) اگر مقاله سيستم انتقال قدرت دستي را مطالعه كرده باشيد حتما در مورد كارهاي داخلي سيستم دستي اطلاعاتي را كسب كرده‌ايد و همچنين فهميده‌ايد كه چرا در سيستم دستي از الگوي "H" براي تعويض دنده استفاده شده است.
اگر تا به حال با موتور سيكلت رانندگي كرده باشيد حتما دريافته‌ايد كه سيستم انتقال قدرت در موتور سيكلت اينگونه عمل نمي‌كند بلكه براي تعويض دنده بايد به وسيله پا اهرمي را به طرف بالا و يا پايين فشار دهيد.اين راه براي تعويض دنده بسيار سريعنر است.اين نوع سيستم انتقال قدرت "جعبه دنده متوالي" يا "سيستم انتقال قدرت دستي متوالي"ناميده مي‌شود.

????????: جعبه دنده متوالی, ,

?
???????: پویان |
یک شنبه 28 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

?
???????: پویان |
یک شنبه 28 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

?
???????: پویان |
یک شنبه 28 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

قفل برقی درب اتومبیل
نحوه ی کار قفل برقی درب اتومبیل:(ترجمه از سهیل خوشبو)
از بین قفل ها، سیستم های بدون کلید و قفل های پیچیده، امروزه برای باز کردن درب های اتومبیل چهار یا پنج روش وجود دارد.اتومبیل ها چگونه همه ی این روش های مختلف را تعقیب ودریافت می کنند و واقعا چه اتفاقی می افتد که درب ها باز می شوند؟

????????: قفل برقی درب اتومبیل, ,

?
???????: پویان |
یک شنبه 28 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

روش های افزایش قدرت موتور: (ترجمه از مسعود مشکین)
امروزه هر خوردرویی که شما از یک کارخانۀ معمولی خودروسازی می خرید با چندین مصلحت اندیشی ساخته شده است . اين مصلحت اندیشی ها ( یا کوتاه آمدن ها ) توسط چندين فاکتور ايجاد می شوند :
تلاش براي گنجاندن قيمت خودرو در يک محدوده مشخص .
نياز براي دريافت استانداردها .
تمايل براي تامين حداکثري عمر و قابل اطمينان بودن خودرو .


????????: افزایش قدرت موتور, ,

?
???????: پویان |
یک شنبه 28 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

موتور های شعاعی چگونه کار می کنند؟
(ترجمه از شهروز ستاریو احمد همتی)
مقدمه در مورد طرز کار موتور های شعاعی (Radial Engines )
اگر شما بمب افکن های جنگ جهانی دوم مانند B-25 یا B-17 ، یا اگر هواپیما های بار بری مانند DC-3 را دیده باشید شما با چیزی آشنا می شوید که موتور شعاعی نامیده می شود . بیشتر هواپیما ها در زمان جنگ جهانی دوم استفاده می شدند ، دارای موتور های شعاعی خیلی قدرتمند شعاعی هستند که ملخ هواپیما را می چرخاند .
بمب افکن B-25
در این مقاله ما یاد خواهیم گرفت که موتور های شعاعی چطور کار می کنند ، چه چیز های آنها را از ساختار موتور های دیگر متفاوت می سازد و چرا آنها برای هواپیما مناسب هستند.

????????: موتور های شعاعی, ,

?
???????: پویان |
یک شنبه 28 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

ماشین برف رو چگونه کار می کند؟(ترجمه از صبا سمنکان)
درست مثل گیرنده های GPS و افشانه ها ماشين برف رو هم اساس و خصوصیات منحصر به خود را در فن آوری نظامی دارد.ریل های لاستیکی که در وسایل نقلیه ی نظامی غیر جاده ای استفاده شده، کاربری خود را در هوای زمستانی نشان داده است و جوزف آرماند بمباردیر از کوبک کانادا، برای نخستین بار این طرح را برای ساخت نفربرهای بزرگ ارائه کرده است. با گذشت زمان بمباردیر طرح خود را تصحیح و تکمیل کرد.اولین "Ski Doo"ی او در سال ١٩٥٩ فروخته شد و امروز نام صنایع بمباردیردر صدرتولیدکنندگان برف رو قرار دارد.

????????: ماشین برف رو, ,

?
???????: پویان |
یک شنبه 21 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

?
???????: پویان |
یک شنبه 21 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

تاریخچه پیل سوختی

اگر چه پیل‌سوختی به تازگی به عنوان یكی از راهكارهای تولید انرژی الكتریكی مطرح شده است ولی تاریخچه آن به قرن نوزدهم و كار دانشمند انگلیسی سرویلیام گرو بر می‌گردد. او اولین پیل‌سوختی را در سال 1839 با سرمشق گرفتن از واکنش الکترولیز آب، طی واکنش معکوس و در حضور کاتالیست پلاتین ساخت.

 
ادامه مطلب
????????: پیل سوختی, پیل, ,

?
???????: پویان |
یک شنبه 21 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

آشنايي با استپ موتور
چكيده:

با پيشرفت روز افزون علم و فناوري همواره نياز هاي جديد به وسايل و دستگاه هاي جديد تر جهت هماهنگي همه بخشهاي صنعت با اين پيشرفت ، به وجود مي آيند. بدين منظور شناخت و طراحي راه كارها و وسايل جديد امري است اجتناب ناپذير
 
مشاهده در ادامه مطلب

????????: استپ موتور, ,

?
???????: پویان |
شنبه 20 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

?
???????: پویان |
شنبه 20 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

مقدمه
عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود. نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند.
با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر اصلاح شده همراه دو اتاق اضافی ان را به کلی متمایز می کند. یک محفظه ی احتراق و یک محفظه ی تراکم( گرمکن هوا) هر دو از سیلندر جدا هستند. احتراق درون سیلندر رخ نمی دهد اما در محفظه ی احتراق کمکی هم فوری روی پیستون اثر نمی گذارد و زمان ان از 180 درجه ی چرخش میل لنگ، در زمان انفجار(کار) جدا می باشد.
 
مشاهده در ادامه مطلب

????????: موتور شش زمانه, ,

?
???????: پویان |
شنبه 20 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

در سال ۱۸۷۰ مهندسی به نام "اتو" اولین کسی بود که موتوری را که بر اساس ۴ مرحله ی زیر  کار می کرد را پیشنهاد نمود.در زیر مراحل مختلف به تفکیک شرح داده می شوند:

N. A. Otto

 

  • مکش:مخلوط هوا و سوخت از طریق دریچه ی  ورودی توسط مکش حاصل از حرکت پیستون به سمت پایین به داخل سیلندر کشیده می شود.(intake)
  • تراکم:همه ی دریچه ها بسته می شوند و پیستون به سمت بالا حرکت می کند تا مخلوط متراکم شود.(compress)
  • احتراق:جرقه زده می شود و سوخت متراکم شده اشتعال م یابد و پیستون دوباره به پایین رانده می شود.در این مرحله کار انجام می گیرد.(power)
  • تخلیه:پیستون باز به بالا حرکت می کند و دریچه ی تخلیه باز میشود در این هنگام گاز حاصل از سوخت می تواند تخلیه شود.(exhaust)

در شکل زیر می توانید موارد ذکر شده در بالا را ببینید:

 

?????????????????????�??????

 

 

با کلیک بر  چرخه اتو می توانید چرخه ی مورد نظر را ببینید و لذت ببرید!


????????: چرخه اتو, سیکل اتو, اتو, ,

?
???????: پویان |
شنبه 20 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

?
???????: پویان |
شنبه 20 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

?
???????: پویان |
شنبه 20 فروردين 1390 |
<-CategoryName->

سرامیک برای موتورهای توربین

Ceramic materials for gas-turbine engines have been in development for decades, but only now are those efforts showing signs of success. مواد و سرامیک برای توربین گاز موتورهای دهه را در توسعه است ، اما در حال حاضر تنها کسانی هستند که تلاش نشانه هایی از موفقیت.

The Allison AGT-5 engine is one components test bed that was used to develop ceramics for automotive applications آلیسون AGT - 5 موتور برنامه های کاربردی یکی تست قطعات تخت خودرو برای آن مورد استفاده قرار گرفت به سرامیک توسعه

نویسنده : دیوید دبلیو Richerson

مشاهده در ادامه مطلب


????????: سرامیک برای موتورهای توربینی, سرامیک, سرامیک در موتورها, ,

?
????? ?????

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 16 صفحه بعد
?????
????????
?? ??? ????
????????